انواع سبک طراحی لوگو برای گل
نوشته شده توسط : لوگو من

 

لوگوی گل یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سبک طراحی لوگو که احساسات مثبتی را در مخاطب ایجاد می کند و معمولاً توسط گلخانه ها و گل فروشی ها استفاده می شود. لوگوی هر شغل باید با توجه به هدف و چشم انداز آن انتخاب شود تا مخاطب بتواند حوزه عملکردی برند مورد نظر را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کند. سایر مشاغل مانند کافی شاپ ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی نیز از آرم گل به عنوان هویت بصری کسب و کار خود استفاده می کنند. برای طراحی لوگوی گل مانند سایر روش های طراحی لوگو می توانید از عناصر و عناصر بصری مختلف استفاده کنید تا در نهایت یک لوگوی روشن و ماندگار ایجاد کنید. بنابراین اگر قصد طراحی لوگو برای گل فروشی یا گلخانه را دارید، ابتدا باید با انواع سبک های لوگوی گل و نکات مربوط به طراحی آن ها آشنا شوید تا بتوانید لوگوی گل خود را به صورت حرفه ای طراحی کنید. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، آنچه را که باید در مورد اثرات روانی گل، طراحی لوگوی گل و انواع سبک های لوگوی گل بدانید، توضیح خواهم داد.

اثرات روانشناختی آرم گل بر بینندگان

دیدن طبیعت و مناظر طبیعی مانند کوه ها، دشت ها و دریاها و همچنین گل ها و گیاهان همیشه باعث ایجاد احساسات و عواطف مثبتی مانند آرامش، آرامش درونی، شادی، مثبت اندیشی، طراوت و شادی در انسان می شود. در این میان گل ها و گیاهان احساسات مثبت بیشتری را به انسان منتقل می کنند و نقش مهمی در بهبود خلق و خو و کاهش استرس دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تامین انرژی مثبت گل و گیاه را در خانه یا محل کار خود قرار می دهند و به طور روزانه از آنها مراقبت می کنند تا انرژی منفی را از بین ببرند. البته تاثیر ترکیب رنگ برای لوگو در این مساله بی تاثیر نیست و باید در هنگام طراحی لوگو برای گل حتما این موضوع را مدنظر بگیریم.

به طور کلی همه انسان ها نسبت به گل ها و هر چیزی که مربوط به گل و گیاه است واکنش مثبت نشان می دهند و به راحتی با آنها ارتباط برقرار می کنند. لوگوهای گلدار نیز از این قاعده مستثنی نیستند و افراد کمی هستند که با دیدن لوگوی گلی مانند گل رز یا آفتابگردان احساس خوبی ندارند. بنابراین انتخاب گل به عنوان نماد اصلی در لوگو انتخابی هوشمندانه و کم خطر است که در ترکیب با سایر عناصر بصری به راحتی می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. استفاده از گل برای لوگوی گل فروشی یا گلخانه بهترین گزینه ممکن است که علاوه بر ایجاد احساسات و عواطف مثبت بهترین نماد برای معرفی کسب و کار شما به مخاطبان محسوب می شود. به زبان ساده، می توانید با طراحی لوگوی گل برای کسب و کار گل فروشی خود، دو پرنده را با یک سنگ بکشید. این بدان معناست که شما احساسات مثبت را به مخاطب منتقل می کنید و آنها را با حوزه کاری خود آشنا می کنید.

البته سایر مشاغل مانند کافی شاپ ها، آتلیه های عکاسی، سالن های زیبایی یا فروشگاه های لوازم آرایشی نیز می توانند از انواع گل و گیاه برای طراحی لوگوی تجاری خود استفاده کنند. بنابراین لوگوی گل تنها به گلخانه ها و گل فروشی ها محدود نمی شود و سایر کسب و کارها نیز می توانند از این نماد در طراحی لوگوی خود استفاده کنند تا تصویر ذهنی مثبتی برای بینندگان ایجاد کنند.

انواع سبک آرم گل

سبک های مختلفی برای طراحی لوگوی گل وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کار خود استفاده کنید. شاید فکر کنید که طرح های لوگوی گلدار به طرح های گل ساده مانند گل رز محدود می شود و توانایی طراحی در سبک های مختلف هنری را ندارند. در صورتی که اینطور نیست و لوگوهای گل مانند سایر روش های طراحی لوگو را می توان به سبک های مختلف هنری طراحی کرد و می توانید آن را به شکلی جذاب طراحی کنید. رایج ترین انواع سبک های لوگوی گل عبارتند از:

لوگوی گل انتزاعی

لوگو انتزاعی برای گل یکی از متداول‌ترین روش‌های طراحی لوگو و البته تمام سبک‌های لوگو هستند که با استفاده از خطوط، اشکال هندسی و عناصر بصری معنادار طراحی می‌شوند. لوگوی گل انتزاعی اگرچه ساده است اما جذابیت بصری زیادی دارد که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می کند و حس کنجکاوی را در آنها ایجاد می کند.

لوگوی مینیمال گل

لوگوی مینیمال گل یکی دیگر از سبک های طراحی لوگو گل می باشد که ساده ترین نوع طراحی لوگو محسوب می شود و استفاده از عناصر بصری بسیار محدود است. یعنی معمولا برای طراحی لوگوی گل مینیمال از عناصر فانتزی استفاده نمی شود و فقط یک طرح گل ساده کفایت می کند. لوگوی گل مینیمالیستی فضای خالی زیادی دارد و مخاطب در نگاه اول می تواند مفهوم اصلی آن را درک کند و به راحتی با لوگوی مربوطه ارتباط برقرار کند.

لوگوی گل مدرن

لوگوی گل مدرن یکی دیگر از سبک های رایج برای طراحی لوگو گل است که بدون محدودیت در استفاده از عناصر طراحی و از طرح اصلی (گل)، تایپوگرافی، تصاویر مختلف و یا ترکیبی از این سه عنصر بصری شکل می گیرد. در طراحی لوگوی گل مدرن، هیچ محدودیتی در انتخاب و استفاده از عناصر طراحی بصری ندارید و می توانید آزادانه از آنها برای طراحی لوگوی گل کسب و کار خود استفاده کنید.

مهم نیست از چه سبکی برای طراحی لوگوی گل کسب و کار خود استفاده می کنید، مهم این است که لوگوی خود را به شکلی جذاب و خاص طراحی کنید تا در ذهن مخاطب ثابت بماند. در کنار انتخاب سبک طراحی لوگوی گل، باید به چند نکته در طراحی آن توجه کرد تا بتوانید لوگویی به یاد ماندنی و تاثیرگذار طراحی کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: